Sep 19, 2017

Kebocoran maklumat mendedahkan kelebihan telefon Nokia 9


Kira-kira 20 hari selepas syarikat Finland HMD Global, yang memiliki hak untuk menggunakan jenama Nokia untuk melancarkan telefon Nokia 8, telah bocor spesifikasi Nokia 9 akan datang.

Tidak seperti Nokia telefon 8, yang merupakan reka bentuk klasikal tidak sepadan dengan dunia semasa telefon pintar, yang meliputi keseluruhan telefon skrin bahagian depan,

Nokia 9 berdasarkan gambar yang disiarkan oleh laman "Slash Lex" akan datang kepada reka bentuk yang moden
Walaupun imej yang bocor menunjukkan belakang telefon di mana terdapat dua kamera dan pembaca cap jari berbaris menegak tetapi ini menunjukkan bahawa Nokia 9 tidak akan termasuk butang utama pada bahagian hadapan dan dengan itu datang skrin meliputi ruang-gaya depan keseluruhan iPhone X dan Galaxy Note 8.

Laman "gfxbench" juga mendedahkan beberapa spesifikasi Nokia 9
yang akan menggunakan 835 procesor Snapdragon dengan capaian rawak empat gigabait  dan ruang simpanan dalaman 64 saiz gigabytes dan skrin berukuran 5.3 inci  2560 × 1440 (QHD) .

Walau bagaimanapun, laman web majalah American Forbes, kekuatan telefon tidak berdasarkan spesifikasi  tetapi berdasarkan programnya, menurut laman "gfxbench" pakar pengkaji kekuatan sesuatu  telefon, Nokia 9 berjalan sistem Android operasi 8 (Oreo) yang pernah dibangkitkan oleh Google akhir bulan lalu.

Menurut majalah Forbes, syarikat "HMD Global" telah membuat usaha yang besar untuk  mengekalkan Android sentiasa dikemaskini  dari segi patch dan perisian keselamatan, dan pelancaran Nokia 9 melancarkan Android Orio bukan sahaja mengesahkan ini tetapi juga memainkan peranan yang penting dalam mempromosikan telefon baru.

Dengan mengguna pakai versi android yang di kemaskini , dan bersaing dengan trend terkini dalam reka bentuk telefon pintar, syarikat "HMD Global" yang memohon syarikat industri mudah alih utama untuk bersaing dengan Samsung dan Apple berharap  mendapatkan semula kebolehpercayaan jenama NOKIA  yang seketika dulu hiilang .

No comments:

Post a Comment