Sep 19, 2017

Siapa yang membangunkan teknologi imbasan muka Iphone X ?


Akbar Israel Yedioth Ahronoth melaporkan bahawa teknologi baru yang dibekalkan kepada iPhone X, khususnya pengenalan melalui imbasan wajah, telah dikembangkan oleh sebuah syarikat Israel.

Menurut akhbar itu, bahagian penting peralatan dan perkhidmatan baru yang dibangunkan oleh Apple yang menggaji kira-kira 1,000 jurutera di ibu pejabatnya di Haifa dan Herzliya, utara Tel Aviv, adalah tugas mereka untuk membangunkan kandungan dalaman Apple dan menyediakan program dan idea yang inovatif.

Saluran kedua Israel, saluran televisyen komersil, melaporkan minggu lalu bahawa teknologi Israel telah membantu sebahagian teknologi Apple dengan membangunkan teknologi pengecaman menerusi imbasan wajah untuk membuka lock peranti Iphone X.

Apple kemudiannya enggan mengulas mengenai siaran berita oleh saluran itu, menurut sumber-sumber di syarikat itu sendiri.

Pada bulan Februari, laman berita kewangan calcalist melaporkan bahawa Apple telah membeli teknologi Israel yang membantu iPhone X untuk mengenali penggunanya melalui imej muka dalam berjuta-juta dolar.

sumber : aljazeera.net

No comments:

Post a Comment